8 Kasım 2014 Cumartesi

Gebelikte 14.hafta ve Bugüne kadar yaşadıklarım

Merhaba,
Bloğa zaman ayırmalı yine o kadar çok zaman geçmiş ki...
Bu arada çok güzel haberler aldık.
Nereden nasıl başlasam bilemedim.Oncelikle haberi aldığımız güne dönersek,kötü bir gündü.Bir öğretmen arkadaşımı kaybettim ve o gün cenaze defnedilmek üzere Trabzon'â gidecekti.Okuldan geldikten sonra bir gebelik testi yaptım.Sonucun pozitif çıktığını görünce bir de kanda baktırmak icin hastaneye gittim.betaHCG 648 gibi bir değer cikti.Dr'umu aradım.Bu değerin doğruluğunu ve dış gebelik olup olmadığını anlamak için 2 gün sonra tekrar bHCGnin ölçülmesi gerektiğini söyledi.Bebeğin varlığına sevinemedim çünkü arkadaşımın vefatı beni çok etkilemişti.
Aradan iki gün geçti ve kan testinde beklenen oldu.bHCG değeri geçen günün iki katına cikmisti.Bu dış gebelik olmadığını gösterdi bize.Testten iki gün sonra dr randevum vardı.Yavrumun kesesini gördük.Minik , yuvarlak bir karartidan ibaretti.
Sonrasında 3 -4 günlük normal seyrinde bi hayattan sonra hamilelikte düşen tansiyonuma uyum sağlamakla geçti hayatım.Her ayağa kalktıgımda başım dönmeye ve midem bulanmaya başladı.Bu dönemde yaklaşık 2 kilo verdim.midemi bastıracak tuzlu şeyler yiyip içtim.Genelde çubuk kraker ve kuru ekmekle beslendim.Dr um dramamine adında bir ilaç verdi.O ilaç da olmasa ben daha çok kilo verirdim sanırım.ilk 3aylık dönemde iki kez kanamam oldu.Her ikisinde de korku ve panik içinde dr â gidip ultrasonda bebeğimi görünce rahatladim.Bir kutu progestan kullandım ilk kanamada ,diğerinde ise pruluton adında bir iğne vuruldum.Kanamanın üzerinden bir hafta geçince tedbir amaçlı bir iğne daha vuruldum.Kanamaların olduğu dönemde istirahat ettim 3-5gün .Sonrasında hayatıma devam ettim,halsizlikle baş etmeye çalışarak.
Gebeliğin başından itibaren folik asit , b12 ve omega3 takviyesi kullanıyorum.11.haftadan beri de demir ,magnezyum,kalsiyum, d vitamini ve çinko kullanmaya başladım.
13.haftada hem ikili test hem de eğer gösterirse cinsiyetini öğrenmek için gittik dr umuza. Öncelikle cinsiyeti öğrendik.%99 ihtimal oğlumuz olacak.Sonra ense kalınlığı ve kan testi ardından ikili testimizin sonucu da düşük riskle sonuçlandı.
Böylece 1.trimesteri iki güzel haberle kapatmış olduk.Artık rutin kontrollerimiz ayda bire çıktı.
Kısaca özetlemek gerekirse 1. trimesteri
4 Kusma , 2 kanama , 2 iğne ve 3 serumla atlattım.

Sevgiyle,
es.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

seninde söylemek istediğin birşey varsa lütfen durma,yaz!