6 Eylül 2013 Cuma

öğrenmek - öğretmek

Uzun zamandır ne yazsam ,nasıl yazsam diye düşünürken instagramdaki bir fotoğrafla harekete geçmeye karar verdim.
Bloga yazmadığım gibi, uzun zamandır kişişel günlük defterlerime de bir kaç satır dışında yazmıyorum.Yazmadıkça bir şeyler içimde kalıyor,cümle kurarken kendimi beceriksiz gibi hissediyorum.Köreliyorum.
***
Yeni eğitim -öğretim yılının başlaması öğretmen için yılbaşı etkisi yapıyor sanırım.Ki her eylülde hayatımın geri kalanıyla ilgili planlar yaparım,hem de okulda yürütmem gereken şeylerle ilgili planlar.
Yaz tatili ve peşi sıra beni saran bir düşünce vardı.Evet öğretmenliği çok seviyorum ama kendi kendime sık sık şu soruyu sorarken buluyorum.Öğrenmek mi, öğretmek mi?? Kıyaslamak zor gibi,ama her seferinde öğrenmek daha ağır basıyor benim için.O nedenle bu yıl neler yapsam, neler öğrensem'in peşine düştüm.Açıköğretim de ikinci üniversite seçeneklerini karıştırdım.Sosyoloji var aslında ama ben asıl psikoloji olmasını isterdim.Satranç kurslarını araştırdım,yakınlardakine bakındım.Ne yapsam ne etsem de yeniden öğrenci olsam aradım taradım..
Her yıl olduğu gibi bu yıl da ALES'e girmeye karar verdim.Her yıl karar verir ve girmem.Çünkü asıl eğlenceli olan kısmın soru çözme kısmı oldugunu bilirim.Yüksek lisans düşünürmüyüm? Bazen evet ,bazen hayır..
İngilizce kursu düşünür müyüm??Genelde hayır.Çünkü artık ingilizce öğrenme aşamasında geri kalanın sadece bana ait olduguna inanırım.Öğretmen bana elbet birşeyler katabilir ama kendi kendime ondan iyisini yapabilirim.Her yıl,"bu yıl ingilizce makaleleri çevire çevire kelime dağarcığımı geliştircem" derim.Bu yıl bunu başarmak istiyorum.Öğretmenlik ,eğitim konulu birşeyleri çevirmek ve çevirdikçe öğrenmek istiyorum.
***
Vel hasılı kelam,
Düşüncelerim çok güzeller ama bunlara hayata geçirecek bir enerji istiyorum.
Şu an tam hatırlamadığım hatta google amcaya sorup onun da henüz bulamadığı şuna benzer bir söz vardır ya, uzun yolların başlangıcı da o ilk adımdır..
İşte ayağımı uzatıp, o ilk adımı atmayı istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

seninde söylemek istediğin birşey varsa lütfen durma,yaz!