19 Şubat 2013 Salı

Ev toplama sanatı

Aslında başlık ev toplama sanatı mı olmalı;yoksa toplu evi dağıtmama sanatı mı olmalı kararsız kaldım.Yıllar yıllar önce Gülse Birsel "Ev kendi kendine dağılabilen bir mekanizmadır." diyordu.Gerçkten de öyle.Evi toplamak için harcadığım enerjinin farkındayım, ama aynı gayreti dağıtmamak için gösteremiyorum.Ya da göstermeme rağmen başarılı olamıyorum.
Daha çoluk yok çocuk yok, iki yetişkin evi bu hale getirebiliyorsak,çocuğumuz olduğunda Allah muhafaza..
Neyse geçen gün eşimi beklemek için bir kafede otururken bazı kararlar aldım,daha toplu olabilmek için.İşte bunlardan bazıları:
* Atılacakları at,verilecekleri ver! (annemin ev toplama prensibinde ilk madde)Evet annem haklı,bu yöntem her zaman işe yarıyor:Mesela annem en son geldiğinde küçük gelen pantolon,kazak vb, bir de uzun zamandır takmadığım çantalarımı ayırmış ve annemle göndermiştim.O günden sonra çanta rafıma çantalarım sığabilir oldu.Hali hazırda ayıklanmayı bekleyen daha çok dolap var.Elden geldikçe başlamak lazım.
*Diğer madde;depolama alanlarını dolu dolu kullanmak.Mesela bazalı köşe ve yatak odasındaki baza.Buradaki sıkıntının temelinde yatak odasındaki bazanın çok ağır olması ve benim bazayı tek başıma açamamam geliyor.Yedek yastık ve yorganlar orada.Bulduğum çözüm ise, köşenin bazasına yastık ve yorganları koymak,yatağın bazasına ise köşenin bazasında bulunan ve hiç kullanılmayan zımbırtıları koymak.Bu sayede bazayla her işim olduğunda eşi beklemek zorunda kalmamış olacağım.Hem de yatağın bazasına daha fazla eşya koyabileceğim.
*Bir de poşetler için çözüm bulmam lazım.Evde o kadar çok poşet var ki..Aslından onlardan topluca kurtulmak istiyorum.Bir yandan da nasıl alıştıysam onlara;her şey için lazım sanki :/
*Kutu ve hurçları daha aktif kullanmayı öğrenmenliyim sanırım.Çekmecelerin ve dolapların içini daha sistematik yerleştirmek konusunda da tecrübe kazanmam lazım.

Umarım bunlardan sonra daha toplu tutabilme konusunda da tecrübe kazanabilirim.Fikirleriniz var ise lütfen paylaşın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

seninde söylemek istediğin birşey varsa lütfen durma,yaz!