15 Ağustos 2012 Çarşamba

Ağustos ayı geldiğinde bir öğretmen...

Bitirimler sınıfı filminde bir sahne vardır; Selma öğretmenin veda konuşmasını yaptığı sahne..Orada şöyle der öğretmen :
-En kötüsü çocuklar, öğretmen çocuklarından ayrı kalacak, defter kokusunu kalem kokusunu özleyecek..
İşte tıpkı böyle olurum yaz tatillerinde ben, en fazla bir ay dayanabilirim.Ağustos ayının başında çocukları özlemeye başlarım. Defter ,kitabı özlemeye başlarım.Açarım evdeki eğitimle ilgili kitapları hatim ederim,yeni sene de neler yaparım diye düşünmeye başlarım, notlar alırım.
Bu sene de aynı şeyler yaşandı ağustos başında düştü aklıma okul,çocuklar, kitaplar.Kendimi motive etmek için önce bir kalem kutusu dikti kendime,sevdiğim gibi,kocaman,istediğim kadar kalem alan..
Sonra bu sene 2. sınıf okutacağım için açtım program kitabımı, müfredatı inceledim, hangi kazanımda nasıl etkinlik yaparım diye düşündüm, notlar aldım.Eğitimle ilgili siteleri dolaştım, makaleleri okudum(ki bunu her zaman yaparım)
Siteler arasında gezerken bi dolap kitap'ta takıldım.Dinleyemediğim radyo yayınlarını dinledim.Ramona'yı merak ettim.uzun zamandır merak ettiğim Şuşu ve Üçtekeri'ni incelemek için Red House'un sitesine bağlandım.Eğitim öğretim bölümünü incelerken orada faydalı kitaplar keşfettim, indirimdeydi hem de,hemen aldım.
Tek tek indirime girdikleri gibi set halinde de indirimdeydiler, çok sevindim.Sette 5 kitap var.Bunlar;
-Eğitimciler için Disiplin Sorunlarını Önleme ve Çözme Rehberi
-Öğrenci Gereksinimlerine Göre Farklılaştırılmış Eğitim
-Öğrenci Başarısını Artıran Öğretim Stratejileri
-Etkili Sınıf Yönetimi Stratejileri
-Düşünme Stilleri

ilgilenenler için bunun da linkini vereyim. İşte burda kitaplar.
Şimdi sabırsızlıkla kitaplarımın gelmesini bekliyorum.

Önümüz bayram, peşinden bir hafta daha sayıp başlayacağız okula..
Şimdiden herkese iyi bayramlar.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

seninde söylemek istediğin birşey varsa lütfen durma,yaz!