25 Haziran 2012 Pazartesi

Sorsan 4+4+4 kaç eder, onu bile bilmez

Blogdan koptuğum zaman yeniden adapte olmamı sağlayabilen yeğane şey sanırım temada değişiklikler yapmak.Nedense seviyorum renklerle oynamayı, aslında ne istediğimi de tam olarak bilmeden dolaştım ve sonunda bu renklerde karar kıldım.
En son dikiş blogunda kalmışım,uzun zamandır oraya da zaman ayıramıyorum.Buna rağmen dikiş işleri tüm hızıyla devam ediyor.Yastıklar etekler, pijamalar,şortlar,badiler ve çantalar diktim kendime bol bol.Bunun yanında eşe dosta istedikleri basit dikiş işlerini yaptım.İnsanın evinde-elinin altında bir dikiş makinesi olması ne kadar da güzelmiş.
***
Şu sıralar dönem sonu seminerleriyle uğraşıyoruz, zaman öldürüyoruz..
Ülkede eğitimde yeni bir sisteme geçildi. Şu an bir Allahın kulu veli-öğretmen-öğrenci-bakanlık yetkilileri ve bakan da dahil neler olup biteceğini bilmiyor.
Alt yapı yok, okullar fiziksel olarak buna hazır değil,müfredatlar buna uygun değil.Olumsuzluk üzerine olumsuzluk yani.
Biz eğitimciler hep 7 yaşın çok geç olduğunu savunduk, ama bizim amacımız okul öncesi eğitime destek vermekti, çocukları 60 aylıkken 1.sınıfa başlatmak değil.Ayrıca eğitimde bir reform yapılacaksa bu ilk olarak okul öncesi eğitimin zorunlu hale getirilmesiydi ki yapılanların bununla alakası yok.
Bize verilen seminerlere gelince, her öğretmenin bilmesi gereken ve bildiği temel beceriler ,sınıfta uygulanan yöntem teknikler vb ile ilgili.Bu hafta yani son hafta elimizdeki listelere göre video-konferans vardı. Ama bakanlık bunu da yanlış anlamış,ortada etkileşimli bir ortam yok, bakan anlatıyor, biz izliyoruz.Bu sadece bir video gösterimi yani.Ayrıca ulaşımın oldukça ters olduğu bir okulda.
Geçen hafta ve ilk haftada 2'şer gün başka okullara gittik, ordaki durumda sinir bozucuydu.Okulun girişine yani koridora sıralar ve sandalyeler indirilmişti, yaklaşık 400 öğretmen koridorda sunumları izledi,hava sıcaklığını sormayın bile hiç.
Bir de bu sabah duydum ki Niğde'de öğretmenler seminerin yarısında bırakıp çıkmasınlar diye öğretmenlerin bulunduğu konferans salonunun kapısını kilitlemiş yetkililer.
Hep savunduğum bir şey vardır, eğer sen bana faydalı bir şeyi bana cazip bir şekilde sunarsan ben bunu almaya hazır olurum. 4+4+4'le ilgili bilgi verilecekmiş güya, bakan hangi ülkeler bu sistemi kullanıyor, hangi ülkelerde 12 yıllık zorunlu eğitim var bunları anlatıyor: Madem bu seminerlerin amacı öğretmeni eğitmek, o zaman bana uygulama göster, yeni eğitim öğretim yılında müfredat ne olacak, ben 5 yaşını yeni doldurmuş öğrenciyi nasıl okuma yazmaya hazır hale getireceğim bunu anlat bana,tarihsel gelişimini değil.Kısacası semineri cazip hale getir,bana katkı sağla ki bende yarısında çıkıp gitmeyeyim..

Off ben ne kadar da dolmuşum böyle..Yazdım yazdım bir de baktım ki bir sayfayı geçmiş..Neyse sıkılmadan okuyanlara teşekkür ederim.Umarım bundan sonra daha sık vakit ayırabilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

seninde söylemek istediğin birşey varsa lütfen durma,yaz!