5 Ağustos 2011 Cuma

Gnocchi yazılır, Niyokki okunur.

İnternetin yemek deryasından faydalanıp, eşimin iftar yemeğine gittiği bir akşam değişik bir şeyler yapmak istedim.Patatesi çok sevdiğim için bu tarif cazip geldi ve birazda kendime uyarlayarak yaptım..
Malzemeler:
1 orta boy haşlanmış patates,
1 yumurta ,
Aldığı kadar un,
tuz,
sıvıyağ
salça
sarımsak
yoğurt

Yapılışı
Haşlanmış patatesi eziyoruz,soğumasını bekliyoruz.İçine yumurtayı kırıyoruz,aldığı kadar un ilave edip yoğurmaya başlıyoruz.Hamur elimize yapışmayacak kıvama gelene kadar yoğuruyoruz. Sonra ben 1 saat dolapta dinlenmeye bıraktım hamuru,üzerini streçle sarıp.
Dolapta çıkardıktan sonra,hamuru küçük parçalara bölerek elimle incellttim ve çubuk şeklinde hamurlar elde ettim.Sonra bu hamurları bıçakla küçük parçalara ayırdım.Unladığım bir tepsiye aldım.
Kaynayan tuzlu suya bu hamurcukları attım.Haşlanan hamurları bir
kaba aldım.Ben biraz sulu olmasını istediğim için, içine kaynayan sudan da biraz aldım.Bir tavada yağ ve salçayı sos haline getirdim hatta kaynayan sudan biraz da bu sosa ekledim.Haşlanan hamurların üzerine ilave ettim.Ayrıca servis yaparken sarmısaklı yoğurtta koydum tabağıma..
Şunu söylemeliyim ki,İftar için ideal bir yemek değil, bana biraz fazla ağır geldi,Ama normal zamanda keyifle yenebilir.
________***_________
Evde vakit geçirdikçe ev hanımı moduna geçiyorum, yemek tarifleri vs..
Yemek yapmayı seviyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

seninde söylemek istediğin birşey varsa lütfen durma,yaz!