25 Ekim 2010 Pazartesi

pepino- papila

Bir öğrencimin dedesi yetiştiriyormuş,öğrencim getirdi.
Pepino ya da papila adıyla anılıyor.(yanılıyorsan düzeltmeye hazırım)
Aslında Güney Amerika'da yetişirmiş ama Türkiye'de de yetiştirilmeye başlanmış.
Mart-Mayıs arasında ekilir ve Ağustostan itibaren yenmeye başlanırmış.
Tadı, kavuna çok benziyor, ben bayıldım.
Buna rağmen patlıcangillerdenmiş, çok enteresan geldi bana.
Doğadaki bu güzellikler ve muhteşemlikler karşısında keşke biyoloji okusaymışım diyorum.(Geç kalmış da değilim sanki.)
Tatmayanlara ya da tatmaya çekinenlere kesinlikle tavsiye ediyorum.Tadı bizim bildiğimiz, alıştığımız ve asla yadırgamayacağımız bir tat.
Afiyet olsun.



3 yorum:

  1. dafnim ben de bu meyveyi ilk kez haftasonu kastamonu migros'ta gördüm inceledim kokladım falan böyle, köyden indim şehre havasında :)
    daha çok merak ettim bak şimdi tadını.
    sizin köy aşmış, tropikal meyve yetiştiriciliğine geçmişler:)
    altın çileğin tazesini tavsiye ediyorum, ben çok sevdim :)

    YanıtlaSil
  2. Ayşem biz bu pepinodan ekmeyi düşünüyoruz,seneye bu zamanlar yeriz inşallah:)

    YanıtlaSil
  3. bu arada altın çileğe baktım,gerçekten lezzetli görünüyor.Tazesinin mevsimi bu zaman mıdır ayşem??

    YanıtlaSil

seninde söylemek istediğin birşey varsa lütfen durma,yaz!